28/04

Malarstwo Normana Smużniaka

Maluszki poznały dzisiaj w Galerii Sztuki nowe pojęcie - abstrakcja. Oglądaliśmy obrazy Pana Smużniaka i mieliśmy wielką frajdę, bo mogliśmy w nich zobaczyć to co chcieliśmy. Fajna zabawa. Przekonajcie się sami. Założę się, że nie pozwolą Wam biegać po Galerii tak jak nam... hi, hi, hi...

18/03

Wycieczka do Legnickiego Pola

Było zwiedzanie pięknego, nowego przedszkola, występy, wspólne zabawy... potem oglądaliśmy barokowy kościół pw. św. Jadwigi. Tylko pogoda nam nie dopisała i nie udało nam się zwiedzić tej pięknej wsi.

10/02

Jacek Sroka w Galerii Sztuki

Nasza Pani bała się trochę pójść z nami na tę wystawę lecz Pani Monika z Galerii przekonała Ją, że musimy to zobaczyć. No i poszliśmy. Trochę straszne te obrazy ale rozumiemy, że Pan Jacek chciał nas ostrzec przed zagrożeniami w mieście. Teraz będziemy ostrożniejsi. Zaostrzyła się też nasza spostrzegawczość - w drodze powrotnej do przedszkola znaleźliśmy pierwszy wiosenny przebiśnieg oraz bardzo ciekawy samochód:)

13/01

Żółte światło pustych miejsc

Dzieci z "Bajki" bardzo lubią bezpośredni kontakt ze sztuką. Dlatego regularnie odwiedzamy Galerię Sztuki starając się nie opuścić ani jednej wystawy. Dzisiaj spotkanie z twórczością Jacka Rykały. Bardzo ciekawe, duże obrazy, urozmaicone starociami, będącymi niegdyś częścią budynków. Kolorystycznie zbliżone do siebie, z przewagą koloru żółtego. Stąd chyba nazwa wystawy.

12/01

Maluszki w Bibliotece

Maluszki bardzo lubią bajki. Codziennie słuchają jak pani Basia czyta Im baśnie z całego świata. Ponieważ Biblioteka Publiczna jest ogromnym źródłem książek, więc wybraliśmy się dzisiaj do Filii przy ulicy Łukasińskiego, żeby przekonać się o tym osobiście. No i żeczywiście, książek są tam niezliczone ilości. Próbowaliśmy policzyć te stojące na jednej półce i niestety nie udało nam się - musimy poćwiczyć liczenie! A w bibliotece jest bardzo interesująco i można wypożyczyć książki do domu! Więc wypożyczyliśmy.

07/12

Lekcja o górniku w Muzeum Miedzi

Średniaki regularnie odwiedzają Muzeum Miedzi. Dzisiaj byliśmy na lekcji o górnictwie. Poznaliśmy rodzaje kopalin i sposób ich wydobywania. Dowiedzieliśmy się jakich narzędzi używają górnicy i jak wygląda ich strój roboczy i odświętny. Nawet przymierzaliśmy kaski. Potem rysowaliśmy - lubimy to robić w Muzeum, tam jest taki szczególny nastrój.

25/11

Promocje 2010

W sobotę, 20 listopada, w Galerii Sztuki odbył się wernisaż wystawy Promocje 2010. To już dwudziesta edycja, w której wzięło udział wielu młodych artstów z całej Polski. Dzisiaj mieliśmy okazję obejrzeć wyróżnione prace. Bardzo interesujące, barwne i jedyne w swoim rodzaju dzieła sztuki. Interesująca i zróżnicowana technika oraz treści. I to wszystko bardzo nam się podobało. Spróbowaliśmy stworzyć na miejscu własne dzieła sztuki i chyba nam się udało:) Najfajniejsze było to, że Pani Justynka pozwoliła nam biegać i krzyczeć - przecież w Galerii nie wolno.

13/10

Wycieczka do Bolanowa

Niektórzy z nas po raz kolejny, inni po raz pierwszy byli dzisiaj w Bolanowie. To takie cudowne miejsce w środku lasu, gdzie można naprawdę odpocząć. Największym atutem jest cisza, cisza, cisza i las dookoła. Ale dzisiaj były dodatkowe atrakcje - Leśna Wróżka pokazała nam kamienie! Błąd! Nie mówi się kamienie tylko skały i minerały. Wydawałoby się, że to tylko kamień - błąd. Zwykły kamień może być szlachetny, półszlachetny albo bardzo użyteczny dla gospodarki człowieka. Bo na przykład taki piaskowiec. Oprócz tego, że można w nim świetnie rzeźbić, to jeszcze chłonie wilgoć i nadaje się doskonale na posadzki i schody. A granit? Chodzimy po nim zawsze gdy przechodzimy przez nasz legnicki Rynek. Jest to skała bardzo użyteczna w budownictwie. A wapień? Też przydaje się w budownictwie i nie tylko, a my używamy go w przedszkolu w formie kredy. No i wreszcie piękny agat! No właśnie piękny! Już samo patrzenie na niego daje nam dużo przyjemności, a co dopiero gdy zrobimy z niego broszkę dla Mamusi albo pierścionek...I jeszcze zdrazimy Wam tajemnicę, że kamienie świetnie nadają się do twórczej działalności. Nie wierzycie? To popatrzcie na zdjęcia:)

13/10

Maluchy w Muzeum Miedzi

Kolejne, ważne wydarzenie w grupie I. Dzisiaj nasze trzylatki były pierwszy raz w Muzeum Miedzi. Było to duże przeżycie i duży wysiłek. Ale opłacało się. Dzieci zobaczyły piękne obrazy Dudy - Gracza, pochodzące z cyklu chopinowskiego. W trakcie oglądania miały okazję posłuchać muzyki Chopina. Widziały też zdjęcia naszego parku - stare, przedwojenne i współczesne oraz wystawę ceramiki. Wszyscy byli zadowoleni, a pracownicy Muzeum nie mogli się nadziwić, że takie Maluchy tak pięknie odbierają sztukę. Dostaliśmy zaproszenie na kolejne wystawy.

07/10
2010

Maluchy w Galerii Sztuki!

Jesień, nie pada, ciepło, słonko wygląda zza chmur...można wyjść z przedszkola i odwiedzić Galerię Sztuki! Jeszcze tam nigdy nie byliśmy - w końcu jesteśmy Maluchami. Nasza Pani trochę się obawiała, jak się będziemy zachowywać w takim miejscu, ale my nie zawiedliśmy Jej w żadnym calu. Wystawa rosyjskiego malarstwa współczesnego bardzo nam się podobała, zwłaszcza że obrazy były kolorowe i czytelne. Tosię tak zachwyciło życie artysty, że zamówiła u Mamy podobrazia i już maluje własne obrazy! Z resztą wszyscy malowaliśmy w przedszkolu już następnego dnia. I to nie zwykłe obrazki ale kolaże z liśćmi. Brawo Maluchy!